sâmbătă, 24 octombrie 2009

Noul trend: Jamieoliverizarea

Nu ştim să fi prins un cuvânt mai repede decât acesta. L-a rostit cineva pe la începutul toamnei, iar acum a făcut deja înconjurul planetei. Jamieoliverizarea. Om de acţiune, bucătarul britanic Jamie Oliver a devenit substantiv comun prin adăugarea unui sufix care sugerează acţiunea: Jamieoliverizarea. Sau transformarea lumii tale în ceva mai bun, prin implicare directă, energică şi, uneori, puţin donquijotescă. (Don Quijote! Aha, iată încă un personaj care a devenit substantiv comun!)
În perspectiva viitoarei perioade electorale, conservatorii vor să-i facă pe britanici să creadă că ei gândesc în politică la fel cum gândeşte Jamie Oliver în bucătărie. Jamie este "mascota" lui Cameroon şi a echipei conservatoare şi asta nu înseamnă că s-au pus bazele unui club de gătit. Pur şi simplu, ei pornesc prin a recunoaşte meritele tânărului şi neobositului bucătar britanic: "Jamie Oliver este cel care ne-a spus cum trebuie să mâncăm. Marca Jamie Oliver e verde şi organică. El este universal." Prin transfer, asta e ceea ce conservatorii lui Cameroon încearcă să facă din imaginea partidului lor. Jamieoliverizarea politicii, cum spun ei. Adică: "Acum o să punem nu oţet din malţ, ci oţet balsamic".
Citeşte mai mult în articolul scris de Tudor Cireş şi Simona Lazăr, publicat în Jurnalul Naţional din 16 octombrie 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu